Hello :)

Friday, October 23, 2015

Hey guys :D
How have you all been? :) 

It's been a while since I've last posted but I'm back and feeling more empowered then ever! But first...
Please just take a minute to listen to adele's new song Hello!! I promise that you won't regret it! That woman is pure genius and I am typing this as I am listening to it and I - I just can't I just can't sit here and not share this with you guys because I'm crying, because her voice! That voice <3 It mends my heart :') and it just has so much power and passion and emotion and I'll stop talking. She has risen. *crying emoji*



So I think we all know how stressful school can be :'( I've been busy with homework, after homework, after homework, and just when I think I've finally caught up I get another curve ball thrown at me.

On top of that I've been trying to work on my health. I've been so stressed and anxious about my future lately, but I think I've come to terms with not having control of everything. And as Rainbow suggested in her amazing blog post (Check it out here) it's okay to not have control of everything. It's much more important to take things at your own pace. So I've taken control of the things that I can control. I applied for a job :D and I got it!! So I'm so excited about that, I've been worrying about not having money in my bank account. Now I know that money shouldn't be a problem, of course I have my parents and I know that they would help me out with whatever I need, but it's also time that I start doing things on my own. I need to not be so dependent on them because in about two weeks I'll be 19 and that's one year closer to 20 :O. I'll be done with my teen years and now I'll be an actual adult! So I need to gain some independence and confidence. I've been putting off getting a job for a while now because I was scared that after I got a job it was like I officially grew up. Now I've had a job before but it didn't really feel that different because it was at the dorms where I was living last year so it didn't really feel like a "job job" to me. But now it's official and I think I'm ready this time :) 

One technique that I've found really helps me out is listening to music. It seriously does help! I like to just lay in bed, turn off my lights, turn on my christmas lights and just listen. I listen to the music and I listen to myself. And I let myself feel whatever it is that I need to feel. I also focus on my breathing because improper breathing is the number one contributor of anxiety and stress. I also found that whenever I'm feeling anxious it always helps to listen to a guided mediation in my car before going on about my day. It really helps to bring the anxiety levels down and get my breathing on track.

Some other updates :)

  • I was published in my schools news paper :D Which was really exciting! I wouldn't say I'm a great writer but I made it on their so yay :D 
  • I also finally finished a video that I've been trying to finish for about 2 weeks now haha. I hope you guys enjoy :) 


I hope you guys are all having a great week!! <3 

I just wanted to let you guys know that if you would like to stay in contact with me or see what I'm up to when I don't post, I'm always on my social medias which are all linked on the right hand side of the blog. I will warn you though, if any of you decide to add me on snapchat... you may regret it. I may or may not be that one person who posts about 300 seconds of videos ':D sometimes daily and sometimes continuously haha. But I love snapchat <3 So I'm always on there :) 

What made you smile this week? :) 

"Just breathe in, breathe out, and remember that moving forward means taking it one step at a time"

xoxo,
Crystal 

10 comments:

  1. I love that song so much! Lovely to be updated on what's going on in your life x

    Erin // Everything Erin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Right!!! It's just so good <3 and thank you :) I think that's what really great about blogging, it's like you're own little online journal to share with others

      Delete
  2. Yay Adele ! I'm definenly going to have to listen to her song as soon as I can. :)
    Congrats on the new job! I can defiantly relate to the anxiousness you have been feeling and need to be independent. Before I got my job last month , I was worried about not having enough money for college and not being good enough to get a job. I've been working for three weeks now , I love my job and I think I'm pretty good at it. Everything happens at it's own pace and It will work it's self out eventually, :)
    Your video made me really LOL. I can relate to the second one. That happens a lot with my phone and ipod. Plus when I loose my glasses , now that's scary! Haha.. Great post! <3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes! You must :D I guarantee that you will not be disappointed. I feel like her time off wasn't even that long anymore :') haha
      Thank you!! :'D and CONGRATS to you too :D yay!! Us <3 for going out and conquering our fears. Omg! Yes that was totally how I felt I just kept putting it off because I didn't want to get rejected :'( but it's not as scary as it seems :) and now I'm really excited to start working. Glad to hear that you like you're new job :D
      Haha YAY!! Thank you :') so much <3 that means so much to me :D haha yes who knew phones could make us react like that and yessss!! Omg losing you're glasses could literally be the end of you're world. Sometimes I forget that I already have them on and I panic hahah

      Delete
  3. YAYYYYY! Congrats on the job Crystal!!! So proud of you!!! One foot in front of the other girl, you've got this!!! Nawww thank you so much for your kind words and shout out once again, really humbled and truly appreciate it! <3 Adele is just something else, her voice has so much power and emotion and I really love that she lives her life really down to earth and takes her time to realise music when she's ready. Ahhhh your voice in your video LOVE IT!!! You are so creative and talented and have a way of just putting it all together so badassly *totally just made a new word???* just for you! ;) You can really see all the effort and talent shine through in your videos Crystal, you should be so proud of yourself! <3 Please universe can we meet each other soon! <3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Rainbow :'D <3 I'm so excited :') and yes that is definitely the motto ;) I learned that from the best *cough* you ;) *cough* aww no! Thank you for being so awesome ;) you're always making me want to be a better me <3 omg! I know right!! I think that time really let her find herself and be a mommy and just enjoy life which made her music a million times better and honestly her voice just sounds so much more mature and beautiful now :') .. :D yay!!!! <3 haha I'm so thankful that speed up voice is a thing I feel like it really added to the witch character :D Hahaha I will be adding badassly to my resume from now on hahaha.. Aww Rainbow :') you are so kind<3 and so sweet <3 that means the absolute world to me :D you inspire me to keep going <3 so thank you! Yes please!! Hurry up universe our friendship is waiting to Blossom <3 :'). I think that there should definitely be a collab in our future ;D hope you're having a lovely day Rainbow <3 :)

      Delete
  4. Congrats on your new part-time job, Crystal and writing for your school newspaper!! :)
    I just added you to Snapchat, I don't really use it a lot myself but looove seeing other people's!
    And don't worry - there's still looots of time to grow up ;) Haha.
    This week so far, I bought my three cats Halloween costumes and they tried them on last night. Let's just say I can't wait until Halloween to take a photo to share with you all! :)

    Hope you have a wonderful week, Crystal!

    ~Lor @ cozycomfyhome.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Lor ! :D I started my first day on Wednesday and it was so much fun :D haha. I noticed :D and followed you back <3 haha. I love using snap chat maybe a little too much haha.
      You're right :) I think it's just all the pressure of seeing everyone else succeeding that you feel a bit left out, but everyone accomplishes things at their own pace :)
      awww!!! I cannot wait to see that :D <3 I bet they're going to look adorable!!

      Hope you are having a wonderful week as well Lor! :)

      Delete
  5. Your backkkk !!! :) I'd not heard that song before this ( As I've told you many times, I rely on your posts to keep up to date with music hehe ) but you're right it's amazing !! I'm sorry you're feeling anxious and stressed, I hope that stops soon and I'm the same as you, music always helps me through stuff as well. Congratulations on a getting a job ! How's it going ? And are you doing anything nice for your 19th ?

    I can't wait to watch your new video !

    Lots of love, Marianne xxx

    http://myhappybubblexx.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes I am :D now the hard part is knowing what to write haha but it'll come to me :) haha aww yay! I feel like a radio DJ for some reason. I think it's been everything that I've been bottling up inside but I feel much much better now. I'm actually really really happy right now :) I feel like this job has just given me a boost of confidence in my anxieties because it showed me how something that I was so scared about wasn't that bad and it actually turned out to be fun :) Yes! music is like the holy grail <3 It's always there for us when we need it most :') Thank you :D I really enjoy it, it kind of feels like I'm playing more then working haha because I always used to love playing store and now I get to do that and get paid, now that's living haha. I'm not sure yet, theres not really much to do in my town :( but I really want to go bowling so hopefully I will :)

      I hope you like it :D

      I hope you have a lovely day Marianne x

      Delete

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS